Teacher Hen Hanita

Teacher Hen Hanita
huberman school

יום שבת, 2 בנובמבר 2013

QRPT-ילדים יוצרים שילוט עירוני.

Qrpt

המייזם נולד בעיקרו מצורך להפוך את הלמידה אודות "פתח תקווה עירי" ללמידה משמעותית המשלבת בתוכה פדגוגיה עם מיומנויות של המאה ה21.
הצורך הזה "פגש" כתבה תמימה בעיתון כלכליסט שסיפרה על בחור צעיר שהפך עיירה קטנה למקום פופולארי לתיור.
הוא יצר  QR  לכל מיני מקומות בעיירה שלו: מוזאונים, תאטראות, ביניינים, מקומות בילוי ועוד..והפך אותה לדיגיטאלית. התיירים הסתובבו בעיירה עם טלפונים חכמים והכירו אותה ללא צורך במדריך או מפה.
הצורך- ללמד את הנושא פ" עירי בדרך חוויתית ומשמעותית + הכתבה יצר את המיזם- "תלמידים יוצרים שילוט עירוני"-תלמידי כיתות ד מנגישים את העיר לקהילה, לומדים על האתרים חוקרים ויוצרים מידע על העיר.
שלב היצירה- התלמידים בוחרים אתרים, עורכים חקר אודות האתרים במקורות הכתובים, תוך ביקור במקום, עריכת ראיונות, צילום ועוד. הם אוספים מידע מהשטח, לבסוף נכנסים לאתר שמאחד את נתוני החקר שלהם בQR.
המיזם משנה את הדינמיקה בכיתה. הלמידה פורצת את גבולות הכיתה, ללא גבולות זמן ומקום, הלמידה מאפשרת לתלמידים לחדד את ההסתכלות מסביב, ומעודדת כתיבה מידעית וטקסט מפעיל. מתבצעת למידה מבוססת שטח: התלמידים לומדים מהמקור, לומדים להסתכל ב..לשמוע את.. לראיין את .. לחפש מידע ב..ולבסוף מעבדים את הנתונים.
התלמיד יוצר תוכן ציבורי לקהילה, לתייר או סתם למבקר במקום. דבר המעורר מוטיבציה ללמידה.
המורה בכיתה מכוון את התהליך, ההובלה נעשת על ידי התלמידים על פי התעניינותם במקום. התלמידים הופכים לחוקרים קטנים בעלי מוטיבציה ליצור פעילויות באתרים שהם בחרו. התלמידים מכירים היטב את האתרים ואת האנשים שהיו מעורבים בהקמת העיר פ"ת.